fredag 8. februar 2008

Baby undret





Mors uke 21 og fosterets uke 19: De rytmiske små dunkene er babyen som hikker



Babyen veier nå ca 340g og er ca 25cm langt. Tennene har begynt å danne seg. Kanskje du har begynt å merke at den lille hikker, det er helt rytmiske dunk som god kan holde på en god stund før det går over, dette er noe de fortsetter med utenfor magen også. Den lille hånden har et fast grep om den skulle få tak i noe.



Se så utrolig! selv om dagene er travle, og jeg tross alt har vært gjennom dette før, kan jeg ikke slutte å la meg fasinere av dette fantastiske som skjer inni meg nå!
Så perfekt, så liten, men likevel så sterk og stor!

Jeg har kjent babyen i mange uker nå,mer og mer tydelig.
Om jeg styrter et glass vann, så tar d ca 1 min til babyen min hikker som bare d :)

Jeg gleder meg stort til sommeren da babyen kommer!

5 kommentarer:

Ingrid Aukan sa...

hihi, så spennende. Det er jo et like stort under uansett da! Jeg er så spent jeg. :)

Anonym sa...

Så spennende:) Det er et stort under!

Jeg synes det er så godt sagt i dette diktet vi fikk som kommentar da Håkon ble født...

Det største mysterium er ikke mer
enn det: at en ørliten kropp
er våknet til jorden. Den nyfødte ser.
To luker i himlen går opp.

Selv femtrinns-raketter og kjernefysikk
blir puslingers puslespill,
når det nyfødte barn med et eneste blikk
beviser at Gud er til.
André Bjerke

Lykke til med fortsettelsen også Gunnhild!

Karen Marit sa...

nei, babya..d kjem alltid t å fasiner me like mukju! d e nå helt sykt at frå et egg å ei sædcelle= oss!!!!

Anonym sa...

Å så koseli!!!! Det e så fantastisk! Ei velsignels!!;) Takk for atter ei toppers helg på Solhøgda...Vi rule!

Anonym sa...

Ja det er fantastisk! Gleder oss til å bli tante og onkel igjen, selv om vi desverre bor alt for langt unna! Men snart kommer dere på besøk, det ser vi frem til!!!