fredag 9. juli 2010

graving dag 1.

ikke så mye skriving, men heller en god del bilder i kveld..her viser vi resultatet av første dagen med graving..mye ble gjort!
betongtrappa er her borte..omsider! under trappa, og 2-3 meter ned skulle det vise seg å være vasket stein (!!) 
dette betyr at hver en stein har blitt vasket fri for jord, før den møysommelig ble lagt/støpt fast i og under trapp og mur. dette gjør at resultatet blit knallhardt..og meget stabilt. all denne massen er nå gravet opp, og fraktet til det "udefinerbare" området bak garasjen, som skal bli maskin-parkerings plass osv.
her var det nok stein til å fylle hele plassen med en halvmeter med bare stein :) wow!



trappa borte! petter gravemaskinmann la dit en passelig stor stein, så jeg fikk hoppe ned og ut..så jeg kom meg på jobb :)

opprensking av plassen. før vi fikk lagt på vegduk og fylt opp med stein

så var det hagens tur...her fjernes mye jord, røtter og ukurant fyllmasse. jeg gikk og peka, og petter løftet varsomt opp gigantiske skogsjegg og snøbærtrær..



mange ting å ta hensyn til..her er det strømkabelen som varsomt skrapes frem.


stor tomt!!!
...stor tomt..lita spent jente :)

2 kommentarer:

Inge sa...

Du verden! Her skjer det saker og ting, ser jeg. Lykke til med arbeidet med påbygget! Og vi vil gjerne ha flere oppdateringer :)

Tror dette blir skikkelig rock'n roll! Gleder oss til å se når vi kommer til mer hjemlige trakter igjen.

Ingrid Aukan sa...

Flott med bilder! Mor og jeg sitter og gleder oss over at dere er kommet i gang.

Gøittj, ja. :)