tirsdag 22. juli 2008

Ut på tur

På søndag pakka vi sakene våre og dro på tur!
Jaktlaget til Olav og Ingebrigt har laga en fin gapahuk som de,-og vi, prøver å bruke flittig. Inni har de laga benker, og hengt opp bilder fra tidligere jaktturer.
Rev med ett øye skutt bort, olavs første elg og sånn :) skikkelig arti for ungene og se alle de forsjellige dyrene...mer eller mindre hele.

Synnøve har den siste tiden blitt en skikkelig flink turgåer, så hun langa ut..og klaga ikke 1 gang! Hun har riktignok mange små stopper underveis, for å se på småkryp, plukke blomster, utforske bekkjafar, snu på steiner, og alle sånne ting som 5 åringer bruker å gjøre!

Idun syntes det var greit å sitte på skuldrene til pappa de siste bakkene, men skulle ned, og sprang resten når hun så målet!

Magnus hang i bæreselen på magen min/karen marit, og sov for det meste på tur opp og ned, men var lys våken og følgte med på alt som skjedde den stunda vi var i gapahuken.


Gjengen på tur



Fremme ved gapahuken på Duåsen..nå skal det grilles!



Magnus er også med! hengende på mammas mage i babybjørn har han det fint, og i gapahuken likeså :)



Bak gapahuken er det ei lita tjønn, den er perfekt å sende ut barkebåtene på.
Synnøve og Idun koser seg sammen med Besta.

2 kommentarer:

Ingrid Aukan sa...

det var en koselig tur. :D kjekt med crocket igjen også, selv om jeg tapte en smule da.

men du, jeg tror jeg la igjen kameraet mitt i sekken jeg, i sidelomma. kan det stemme?

Gunnhild sa...

joda..her ligger det gitt! mitt, ditt og karen marit sitt.. :)